БНТ / БНР

Форум за българското участие в конкурса Евровизия 2019 в Израел
User avatar
Эдем
Posts: 6830
Joined: Mon Apr 29, 2013 4:42 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Эдем » Wed Aug 23, 2017 12:46 pm

Константин Каменаров – новият ген. директор на БНТ!

Неговата кандидатура подкрепиха председателят на Съвета София Владимирова и членовете Бетина Жотева, Мария Стоянова и Розита Еленова. Иво Атанасов гласува против.
Новият генерален директор ще встъпи в длъжност след подписване на договор за управление.

Константин Каменаров е роден на 31 юли 1964 г., завършил е Медицина. Работи в Българската национална телевизия от началото на 90-те години като репортер, впоследствие - става водещ на централната новинарска емисия "По света и у нас" и директор на новините.

През 1999 г. за кратко е говорител на правителството на Иван Костов, след което поема комуникациите на "Мтел". През 2011 г. се връща в БНТ под управлението на Вяра Анкова и заема позицията на оперативен директор на медията. Напуска през 2013 г.

В периода между 2013 и 2017 г. е работил като консултант и лобист към компанията "Ernst and Young".

User avatar
Эдем
Posts: 6830
Joined: Mon Apr 29, 2013 4:42 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Эдем » Wed Aug 23, 2017 12:54 pm

Коко Каменаров обещал на Вяра Анкова да я направи кореспондент на БНТ в САЩ (lol)

01 Август 2017

Условието било той да спечели конкурса за генерален директор на БНТ

Кандидатът за генерален директор на Българска национална телевизия Константин Каменаров обещал на настоящата шефка на държавната медия Вяра Анкова, да я направи кореспондент на телевизията в САЩ в случай, че спечели конкурса за баш бос на БНТ. Това разказаха пред NBOX.BG източници от най-близкия кръг на кандидат директора.

"Коко опитва всичко възможно за да стане шеф на БНТ, но нещата са на кантар, дори са малко в негов негатив", твърди пред медията ни близък на Каменаров.

"На едни обещава постове в Управителния съвет, на втори авторски предавания, а на трети, добре платена служба зад граница. Знам, че е обещал на Вяра Анкова да я прати кореспондент на националната телевизията в САЩ", обяснява агентът ни.

"Мира Добрева и Жоро Торнев също са на нокти, защото изкарват доста добри пари от седмичното предаване на Добрева. Сега пък умират от ужас да не ги пореже новият шеф".

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Tomoe » Wed Aug 23, 2017 1:08 pm

Избраха Коко Каменаров за шеф на БНТ. Ще има още по-голяма комерсиализация. :(
А така ми се искаше да изберат Гарелов, в неговата концепция имаше: "проблем според него е изтичането на финансови средства от БНТ, които отиват за хонорари на външни за телевизията служители, които вземат работата на щатните", или с други думи Бацилоцид.

User avatar
Эдем
Posts: 6830
Joined: Mon Apr 29, 2013 4:42 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Эдем » Wed Aug 23, 2017 2:48 pm

Всъщност никъде не можах да намеря концепцията на Каменаров, само Гарелов сподели неговата и имаше много приятни моменти.

На предишната страница съм публикувал откъси от доклада на БНТ, всичко свързано с Евровизия. Има култови моменти:

viewtopic.php?f=74&t=1476&start=45#p74733

Любимо ми е как екипа им поддържал контакти с над 30 фейсбук групи на българи в чужбина (lol) (lol) (lol)

User avatar
DJVladi
Posts: 13805
Joined: Mon Apr 29, 2013 11:40 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by DJVladi » Wed Aug 23, 2017 4:15 pm

Както предвиждах. Сега ще видим дали Радина Червенова няма да почне да командва както прави в къщи.
This year Eurovision is so bad that I dislike the songs in my top 10
Image

User avatar
estupenda
Posts: 5833
Joined: Wed May 01, 2013 10:24 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by estupenda » Wed Aug 23, 2017 11:19 pm

На тоя новия какви му са настроенията спрямо Евровизия?

User avatar
DJVladi
Posts: 13805
Joined: Mon Apr 29, 2013 11:40 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by DJVladi » Wed Aug 23, 2017 11:57 pm

estupenda wrote:На тоя новия какви му са настроенията спрямо Евровизия?
Още по-никакви от на Вяра.
This year Eurovision is so bad that I dislike the songs in my top 10
Image

User avatar
8888
Posts: 5802
Joined: Fri May 10, 2013 6:43 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by 8888 » Thu Aug 24, 2017 1:50 am

Той дефакто е доктор.
Sweet Dreams Are Made Of This

User avatar
eDonkey
still not tryin' to fit in
Posts: 7628
Joined: Mon Apr 29, 2013 3:45 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by eDonkey » Thu Aug 24, 2017 10:09 am

DJVladi wrote:
estupenda wrote:На тоя новия какви му са настроенията спрямо Евровизия?
Още по-никакви от на Вяра.
Е, как никакви, та нали тя взе да бърка по джобовете докато се намери екип. (lol)

Аз съм доволен. Другите двама кандидати бяха твърде политически фигури (Гарелов и Кошлуков), за мен най-важното е БНТ да продължава да прави документални филми и да пази относителна безпристрастност (нещо, което не важи за БТВ и НОВА).
Image
They can take away the rhythm, they can take away the gold. But they can never take away, no they can never take away my soul...

User avatar
eDonkey
still not tryin' to fit in
Posts: 7628
Joined: Mon Apr 29, 2013 3:45 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by eDonkey » Thu Aug 24, 2017 10:21 am

Эдем wrote:социалните мрежи и сайтовете за споделяне на музика и видео и
постави специален акцент на работата с групите на българите в чужбина. Успешното
участие в тези проекти допринесе за значително повишаване на международния авторитет
на БНТ и напълно промени обществените нагласи в България към конкурсите
„Евровизия”.
Ужасно е да се гордеят с това за българите в чужбина, а променени ли са обществените нагласи в България? Та аз дори не мисля, че на водещите в БНТ са им променени нагласите.
Финалът на Евровизия 2017 на 13 май превърна БНТ в лидер на телевизионния
ефир. Той е гледан от 830 000 души в България, като при пика на зрителския интерес
националната телевзия отчете рейтинг от 13,3% за БНТ1 и БНТ HD. Това я постави на второ място по гледаемост сред обществените телевизии, излъчили конкурса.
Някой да поясни пак - ~45% е пазарен дял? Защото това 13,3 изглежда много мижаво.
Специалната интернет страница на БНТ,
посветена на конкурсите Евровизия eurovision.bg –беше ежегодно обновявана и
модернизирана.
Независима работа, бе. :D
През периода на активната кампания разпространявахме прессъобщения на
български и английски език – за българските и чуждестранните медии.
:D
Заедно с колегите ни от Европейския съюз за радио и телевизия, синхронизираме
комуникационните планове, Плана за работа при кризи, Етичния кодекс на Детската
Евровизия и правилата за работа на международния пресцентър.
Хм, това е интересно, разбира се, споменато между другото. Би ми се искало да прочета нещо повече по въпроса. (cheer)

Освен дребните заяждания от моя страна, не виждам лъжи и твърде много изхвърляне. Дето се вика If it looks stupid but works - it ain't stupid.
Image
They can take away the rhythm, they can take away the gold. But they can never take away, no they can never take away my soul...

User avatar
Эдем
Posts: 6830
Joined: Mon Apr 29, 2013 4:42 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Эдем » Thu Aug 24, 2017 1:33 pm

Според концепцията му, участието на Евровизия не е изобщо под съмнение.

Извадки от концепцията на Константин Каменаров

Програмата

Новинарските емисии са "гръбнакът" на програмата в политематичните канали, особено тези с обществена функция, затова и БНТ няма да прави изключение. Професионализъм, бързина, адекватна реакция, отразяване на всички гледни точки, съблюдаване на основните журналистически принципи и етичен кодекс са задължителните условия за това новинарските емисии да се ползват с високо доверие и да се превърнат в "институция".

За съвременната телевизия тези базисни изисквания към съдържанието задължително трябва да се съчетаят с технологично иновативни подходи в продукцията на емисиите, модерна визия, разнообразни жанрови формати и силно репортерско присъствие.

Отличителен белег на новините на БНТ, спрямо тези на комерсиалните канали, ще продължи да бъде липсата на "сензационно жълт" подход в подбора и подредбата на емисията, спазването на спокоен и сериозен журналистически тон, без да е официозен, задълбоченост на поднасяне на новините, което означава поставянето им в по-широк контекст, не само вътрешнополитически, но и външнополитически, позволяващо информираното изграждане на гражданска позиция спрямо случващото се в България и по света.

На централната новинарска емисия в 20:00 часа се пада основната информационна и институционална тежест, но предлаганият стратегическия подход към програмирането предполага тясно обвързване с емисиите в другите часови пояси, така че заедно да изградят общия информационен профил на телевизията, като в зависимост от различните часови пояси се предлагат различни съдържателни акценти:

> Сутрешните емисии са кратки, съдържат повече сервизна информация и задават основните теми за деня;
> Обедните и ранните следобедни емисии имат относително по-висок дял на социални, селскостопански и потребителски новини;
> Следобедните новини имат най-висок дял на регионални новини, които се превръщат в тяхна запазена марка.

Предлагам и нов подход към късната новинарска емисия, която да стане част от по-голям вечерен инфотеймънт пояс, в който освен новините от деня има коментари, забавни анализи и разширена културна част. В този контекст сутрешният блок запазва политическо-новинарската си част, като там основно се изявяват политици и общественици в дебатен формат по горещи теми; културният пояс също се запазва, но следва по-новинарски модел и препраща към вечерния блок, където темите се разработват по-задълбочено - с гости, репортажи от току-що случили се премиери, откривания и др.

Считам, че подобно разпределение на темите е по-адекватно спрямо профила на аудиторията, разпределен по часови пояси.

Публицистика

Публицистиката е основен жанр за обществената телевизия, но за да отговори на очакванията на съвременния зрител, тя трябва качествено да се модернизира и да стане част от различни формати, които съчетават информацията, критиката и забавлението.

Работещи формати като "Референдум", "Панорама" и някои други трябва да бъдат запазени в програмната схема на БНТ, но да се преразгледа позиционирането им в отделните часови пояси, така че да се съчетават по-хармонично с останалите елементи на програмната схема и да следват общата логика на зрителския интерес.

Образователни програми

Липсата на качествено образование във всички възрастови групи е един от големите проблеми на българското общество. Това превръща казуса за образованието в гореща тема, но нейното показване единствено като част от обществено-политическия дебат не е достатъчно. Считам, че БНТ като обществена медия трябва да разработи такива образователни формати, които да отговарят на интересите на различните възрастови групи и да образоват, забавлявайки своята аудитория, както и да предложи и алтернативни образователни подходи.

Предлагам в програмната схема на БНТ да намерят място утвърдени формати като "Най-умното дете" на ВВС, популярната игра на руската телевизия "Къде, какво, кога", както и специално разработени български формати, в които по популярен начин да се подпомогне "запълването" на ниши, които училищното образование не успява да обеме.

Тези формати ще бъдат и част от програмното съдържание на нишовия образователно-културен канал на БНТ, където ще се излъчват техни повторения.

Забавни програми

Проектът Евровизия доказа, че в БНТ добре подбрани забавни програми имат своето естествено място. В новата програмна схема трябва да намерят място още един музикален формат, поне един кулинарен формат, съчетаващ в себе си образователна, туристическа и лайфстайл част, забавно туристическо предаване, показващо България по различен и любопитен начин, силно и модерно комедийно токшоу, предаване за модерен градски живот, представящо дизайн, архитектура, заведения, форми на градско забавление и др.


Разработването на съботно-неделни инфотеймънт програмни блокове е другата стратегическа цел и ниша, като в тях трябва да намерят място отделни тематични пояси - автопромоция на програмите на БНТ, критически анализ на останалите медии, културни и социални теми, забавно-хумористична част, дамски и потребителски рубрики и пр. За да се намали стойността на подобни блокови предавания, те трябва да предполагат органично свързване на собствената продукция с излъчване на закупени забавни и образователни програми.

Сериали и филмова програма

БНТ трябва да си постави за стратегическа цел разработването на ежедневен многосезонен сериал тип сага, който да се превърне във "втори гръбнак" на програмната схема след централните новини и да допринесе за стабилност на резултатите и преливане на аудитория, както и да стане запазена марка на медията. Стратегическа цел в рамките на тригодишния период е БНТ да си възвърне позицията на лидер в областта на филмовата програма. Това изисква специална стратегия за закупуване на филмови пакети, стратегическо програмиране на отделите филми, таке че те да изградят определени тематични пояси, гарантиращи лоялност на аудиторията - българско кино, европейско кино, американско кино, разпределено по жанрове.

Доброто програмиране и маркетиране на филмовата програма на БНТ е от съществено значение, за да може чрез нея да се изгради профил на БНТ, различаващ я от останалите комерсиални политематични и филмови канали и създаващ лоялна аудитория.

Културни програми

Специално внимание в програмната стратегия на БНТ във връзка с функцията й на обществена медия имат културните програми. При разработването на конкретни предложения и тяхното позициониране в програмната схема ще се приложи интегриран, различен от досегашния подход към телевизионните продукти с културна насоченост.

На културната тематика няма да се гледа отделно, а като на част от обществения дебат в неговата цялост, тоест предлаганите културни програми ще бъдат интегрирани в общото говорене на БНТ като обществена медия и всички теми и проблеми в обществото ще бъдат обект и на "културна" рефлексия.

Липсата на адекватна критика и критическо мислене за културните продукти у нас пречи за развитието на пазара на култура и на превръщането на културните продукти в естествена част от лайфстайла на съвременния човек.

Предлагам като основна част от стратегията за развитие на БНТ да се възстанови художествената критика и рецензия, като това се прави по изцяло съвременен начин, така че БНТ да се превърне в културна институция, налагаща модели на мислене и възприемане на културата.

Подобен мащабен проект трябва да се свърже и с адекватна онлайн платформа за критика и анализ, която да се превърне в основен източник на информация и критика за културни и лайфстайл събития. Освен предаване за критика на културата, в програмната схема на БНТ тези теми ще намерят място и в пояса за култура в късната вечер, където има по- адекватна аудитория за подобен тип информация - предавания, свързани със съвременната градска култура като лайфстайл, исторически предавания за култура, в които ще се разглеждат основни направления и събития, свързани с история на кино, литература, музика и прочие, както и предавания за дебати, свързани с култура.

В БНТ ще се излъчва "есенцията", а нишовият образователно-културен канал ще даде по-голям простор за задълбочаване на критическия анализ, ще организира дебати, ще среща представителите на културните институции с творците и ще способства за диалога помежду им, така че да се намерят най-адекватните форми за подкрепа на българската култура.

Спортни предавания и програми

Спортът е ключова част от програмата на обществената телевизия и стратегическото планиране на спортни права и съответни спортни предавания е от ключово значение за медията, затова спортните права и предавания ще са фокус в програмната стратегия на БНТ. Освен задължителните за обществената медия спортни събития и прояви, акцент ще бъде и закупуването на спортни права, които да направят БНТ конкурентоспособна на останалите комерсиални канали - като бъдат закупени права, както за традиционните масови спортове, така и за модерни спортове като тенис, сноуборд, сърф и пр.

Маркетинг и автопромоция

Позиционирането на БНТ като обществена медия чрез програмната й стратегия е тясно свързано с маркетинговата стратегия и стратегията за автопромоция на медията. Под маркетингова стратегия разбирам изграждането на ясен и последователен механизъм за комуникация на предложеното позициониране на БНТ като иновативен проект за обществена медия на гражданите пред широката аудитория, а автопромоцията е част от общата маркетингова стратегия, което се отнася до начина, по който медията се позиционира чрез специализирани форми в собствения си ефир.

Маркетинг стратегията трябва да съдържа конкретен и последователен план за налагането на БНТ като цяло, както и за стратегическите проекти поотделно. Тя трябва да обвързва различните комуникационни канали, като предлага иновативни форми за присъствие във всеки от тях. Като стратегическа цел възприемам онлайн комуникацията на БНТ, както и различни форми на промоционална активност, която да наложи БНТ като обществена медия.

Неразделна част от маркетинг стратегията е и предлагането на алтернативни форми за финансиране на БНТ като модерни, съобразени с пазарните условия 15 спонсорски пакети, съдържателно обвързани предложения за продуктово позициониране, включване в европейски програми за финансиране или съфинансиране на програмни продукти и споменатата по-горе платформа за създаване на съдържание в подкрепа на социално-отговорните кампании на българския бизнес и на големите компании. Стратегията за автопромоция на БНТ включва цялостна концепция за визуална идентичност, разработване на модулни форми за различните типове автопромоционни клипове, както и цялостна концепция за налагането на лицата на БНТ чрез участието им в различни формати на медията и извън нея.

Структура

Генерален директор, който отговаря за изпълнението на цялостната стратегия на БНТ и прилежащите й канали. Към генералният директор на директно подчинение са дирекции: "Програма", "Финанси", "Продажби", "Правна", "Информация", "Човешки ресурси" и "Корпоративни комуникации". Финансовият, програмният, директор "Продажби" и директор "Човешки ресурси" ще са със статут на изпълнителни директори, пряко подпомагащи дейността на генералния директор. Поради стратегическата важност на дирекция "Програма" в настоящата концепция прилагам и по-детайлно разпределение на функциите и отговорностите в нея.

Програмен директор, който отговаря за цялостната програмна стратегия и нейното изпълнение. Към него са следните отдели: "Вътрешни продукции", "Външни продукции", "Продукции кино и сериали", "Закупуване на чуждестранни продукции", "Анализ на рейтинги и нагласи на аудиторията" (този отдел е разделен на два подотдела с един директор, които обслужват съответно отдел "Продажби" и отдел "Програма"), "Програмна координация и реализация на програмни схеми", "Маркетинг и управление на онлайн и социални медии", "Продуктов ПР".

Първо ниво: програмен директор или директор "Съдържание";

Второ ниво: директор "Програма БНТ" - директор "Програма БНТ - Култура и образование" - директор "Програма онлайн платформа за видео съдържание", паралелно на това ниво са директор "Маркетинг и Продуктов ПР", директор "Анализ на рейтинг и нагласи на аудиторията";

Трето ниво: продуценти на програмни пояси за двата канала, паралелно на тях са отговорните за всеки канал за програмна координация и реализация на програмни схеми.

Четвърто ниво: продуценти на отделните предавания. Акцент - нова позиция в управленската структура: директор "Визуална комуникация", който отговаря за цялостната визуална стратегия на БНТ, включваща дизайн и производство на студия, оптимизация на студийните комплекси, визуална концепция за всички шапки, кашове и цялостната "опаковка" на БНТ, съобразена с програмната и маркетинг стратегия на БНТ. Към него са следните отдели: "Стратегия и дизайн" и "Производство и сервиз".

User avatar
estupenda
Posts: 5833
Joined: Wed May 01, 2013 10:24 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by estupenda » Fri Aug 25, 2017 12:11 am

Добре е, в границите на "нормалното". И добрата новина е, че сме на Евровизия тази година \m/ Догодина ще видим (lol)

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Tomoe » Fri Aug 25, 2017 11:58 am

eDonkey wrote: Аз съм доволен. Другите двама кандидати бяха твърде политически фигури (Гарелов и Кошлуков), за мен най-важното е БНТ да продължава да прави документални филми и да пази относителна безпристрастност (нещо, което не важи за БТВ и НОВА).
Нещо май не знаеш какво говориш - този го избраха баш по политическа линия, спусната отгоре.

User avatar
eDonkey
still not tryin' to fit in
Posts: 7628
Joined: Mon Apr 29, 2013 3:45 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by eDonkey » Fri Aug 25, 2017 2:30 pm

Хайде сега - Гарелов яко кадър на ДС и Кошлуков с бележка за стаж от телевизията на АТАКА, пък друг бил политическия кандидат. (lol)

Може да кажем, че Каменаров е удобният за всички страни вътрешен кандидат - без много да пипа телевизията да се продължи линията на Анкова. Политическият кандидат за мен е онзи, който има твърде дебели връзки и е склонен изкривява истината, сваля критични предавания и т.н. Но лично аз намирам Анкова за приличен директор с оглед на програмата на телевизията, смислените игрални филми, публицистичните предавания, документалките по повод различни годишнини.

Обществената телевизия трябва да дава трибуна на различни категории хора, да прави равносметка за отминали събития, да учи и възпитава. Новото поколение обаче не е по тия неща, дай им на тях забавни предавания и прожектори, предполагам затова и Евровизия е толкова засегната в доклада - да кажат, че са докарали рейтинга.
Image
They can take away the rhythm, they can take away the gold. But they can never take away, no they can never take away my soul...

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Tomoe » Fri Aug 25, 2017 6:18 pm

"Линията на Анкова" е линията на управляващите. Видяхме БНТ как "прави равносметка за отминали събития, учи и възпитава" с някои от последните им "документалки".
Колкото до Гарелов - и назад да бяга той, пак няма да го стигнеш. А политически е приятно умерен и толерантен.

Post Reply

Return to “България на Евровизия 2019”