БНТ / БНР

Форум за българското участие в конкурса Евровизия 2019 в Израел
User avatar
nia
Posts: 7534
Joined: Mon Apr 29, 2013 11:45 pm

Re: Националните медии

Post by nia » Sat Mar 07, 2015 11:11 pm

Тодор wrote:Просто ако някой с нов ник се задържи повече време във форума и ако пише по-дълги мнения, определени хора веднага го провъзгласяват за Лорд. Ако и откаже да си даде фейсбука на Ния, го заклеймяват завинаги. :mrgreen:
В стария форум даже беше по-страшно положението, тук само от време на време има подмятания.
(lol) (lol) (lol) (lol) (lol) (lol) не мога =))

Напротив, нищо не се е променило, радвай се. :-D
(EE)

jivko naidenov
Posts: 1469
Joined: Thu May 09, 2013 8:06 pm
Location: София

Re: Националните медии

Post by jivko naidenov » Sat Mar 07, 2015 11:18 pm

Не си прав. Всеки от нас е писал дълги мнения.

Както и да е. Исках да кажа, че ако един потребител даде ника си на друг и той започне да пише от негово име, веднага ще се разбере. :|

User avatar
estupenda
Posts: 5833
Joined: Wed May 01, 2013 10:24 pm

Re: Националните медии

Post by estupenda » Sat Mar 07, 2015 11:21 pm

Аз гласувах за "Време разделно" (h) (h) (h)

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: Националните медии

Post by Tomoe » Sun Mar 08, 2015 6:44 am

Тодор wrote:Наскоро се бях замислил, че българското кино винаги е било изключително слабо.
Въобще не мога да се съглася, точно обратното е. [-x
Слабо е киното след демокрацията, защото в арт-средите битува едно извратено разбиране (което те си го казват и в директен текст), че киното трябвало да отразява социалните проблеми, затова и всичките ни нови филми са някакъв депресиращ ъндърграунд, мутри, наркотици, убийства, цигани, беднотия, села, простотии... По същата причина в България не се правят например фентъзи или фантастични филми (каквито апропо са се правели по онова време - "13-та годеница на принца"), просто големите разбирачи не го възприемат това за достойно кино. :-q

User avatar
eDonkey
still not tryin' to fit in
Posts: 7628
Joined: Mon Apr 29, 2013 3:45 pm

Re: Националните медии

Post by eDonkey » Mon Mar 23, 2015 9:42 pm

100 Парчета любов, 1989 – режисьор и сценарист Иван Черкелов
99 Дом за нежни души, 1981 – режисьор Евгений Михайлов, сценарист Боян Папазов
98 Най-дългата нощ, 1967 – режисьор Въло Радев, сценарист Веселин Браневю
97 Една жена на 33, 1982 – режисьор Христо Христов, сценарист Боян Папазов
96 Мъже в командировка, 1969 – режисьори Гриша Островски, Тодор Стоянов, сценарист Любен Станев
95 Силна вода, 1975 – режисьор Иван Терзиев, сценарист Боян Папазов
94 Бягащи кучета, 1989 – режисьор и сценарист Людмил Тодоров
93 24 часа дъжд, 1982 – режисьор Владислав Икономов, сценаристи Владислав Икономов и Никола Тихолов
92 С дъх на бадеми, 1967 – режисьор Любомир Шарланджиев, сценарист Павел Вежинов
91 Роялът, 1979 – режисьор Борислав Пунчев, сценарист Никола Русев
90 Вълчицата, 1965 – режисьор Рангел Вълчанов, сценарист Хаим Оливер с участието на Рангел Вълчанов
89 Всичко от нула, 1996 – режисьор Иван Павлов, сценарист Валери Петров
88 Мила от Марс, 2004 – режисьор и сценарист Зорница София
87 Мъже без работа, 1973 – режисьор Иван Терзиев, сценарист Николай Никифоров
86 Аве, 2011 – режисьор Константин Божанов , сценаристи Константин Божанов и Арнолд Баркус
85 Аз, Графинята, 1989 – режисьор Петър Попзлатев, сценаристи Петър Попзлатев, Раймонд Вагенщайн
84 Екзитус, 1989 – режисьор и сценарист Красимир Крумов
83 Привързаният балон, 1967 – режисьор Бинка Желязкова, сценарист Йордан Радичков
82 Отчуждение, 2013 – режисьор Милко Лазаров, сценаристи Милко Лазаров, Георги Тенев, Китодар Тодоров
81 Звезди в косите, сълзи в очите, 1980 – режисьор Иван Ничев, сценарист Анжел Вагенщайн
80 На малкия остров, 1958 – режисьор Рангел Вълчанов, сценарист Валери Петров
79 Рапсодия в бяло, 2002 – сценарист и режисьор Стефан Москов
78 Хотел ”Централ”, 1983 – режисьор и сценарист Веселин Бранев
77 Иконостасът, 1969 – режисьори и сценаристи Христо Христов и Тодор Динов
76 Подслон, 2010 – режисьор Драгомир Шолев, сценаристи Разван Радулеско, Драгомир Шолев, Мелиса де Рааф
75 Цар и генерал, 1966 – режисьор Въло Радев, сценарист Любен Станев
74 Номер едно, 2011 – режисьор Атанас Христосков, сценаристи Атанас Христосков и Явор Михайлов
73 Сватбите на Йоан Асен, 1975 – режисьор Вили Цанков, сценарист Евгени Константинов
72 Дело № 205/1913 П.К.Яворов, 1984 – режисьор Киран Коларов, сценаристи Киран Коларов и Иван Дечев
71 Прилив на нежност, 1983 – режисьор Коста Биков, сценарист Руденко Йорданов
70 Любовното лято на един льохман, 1990 – режисьор и сценарист Людмил Тодоров
69 Изпити по никое време, 1974 – режисьор Иванка Гръбчева, сценаристи Братя Мармареви
68 Понеделник сутрин, 1966 – режисьори Ирина Акташева, Христо Писков, сценарист Никола Тихолов
67 Бариерата, 1979 – режисьор Христо Христов, сценарист Павел Вежинов
66 Изпепеляване, 2004 – режисьор Станимир Трифонов, сценарист Йордан де Мео
65 Бягай… обичам те, 1978 – режисьор Рашко Узунов, сценарист Кирил Топалов
64 Патилата на Спас и Нели, 1987 – режисьор Георги Стоев – Джеки, сценарист Христо Илиев
63 13 – ата годеница на принца, 1986 – режисьор Иванка Гръбчева, сценаристи Братя Мормареви
62 Йо-хо-хо, 1981 – режисьор Зако Хеския, сценарист Валери Петров
61 Граница, 1994 – режисьори Христиан Ночев, Илиян Симеонов, сценаристи Емил Тонев, Илиян Симеонов, Христиан Ночев
60 Инспекторът и нощта, 1963 – режисьор Рангел Вълчанов, сценарист Богомил Райнов
59 Love.net, 2011 – режисьор Илиян Джевелеков, сценаристи Нели Димитрова, Илиян Джевелеков, Матей Константинов
58 А бяхме млади, 1961 – режисьор Бинка Желязкова, сценарист Христо Ганев
57 Мадам Бовари от Сливен, 1991 – режисьор Емил Цанев, сценарист Илия Костов
56 Лавина, 1982 – режисьори и сценаристи Ирина Акташева, Христо Писков
55 Съседката, 1988 – режисьор Адела Пеева, сценарист Банко П. Банков
54 Вилна зона, 1975 – режисьор Едуард Захариев, сценарист Георги Мишев
53 Тилт, 2011 – режисьор Виктор Чучков, сценаристи Борислав Чучков и Виктор Чучков
52 Кит, 1970 – режисьор: Петър Б. Василев, сценарист Черемухин
51 Сбогом, приятели, 1970 – режисьор Борислав Шаралиев, сценарист Атанас Ценев
50 Шибил, 1968 – режисьор Захари Жандов, сценаристи Магда Петканова, Захари Жандов
49 Комбина, 1982 – режисьор Никола Рударов, сценарист Владимир Ганев
48 Мисия Лондон, 2010 – режисьор Димитър Митовски, сценаристи Алек Попов, Димитър Митовски, Деляна Манева
47 Дзифт, 2008 – режисьор Явор Гърдев, сценарист Владислав Тодоров
46 Селянинът с колелото, 1974 – режисьор Людмил Кирков, сценарист Георги Мишев
45 Бон шанс, инспекторе!, 1983 – режисьор и сценарист Петър Донев
44 Рицар без броня, 1966 – режисьор Борислав Шаралиев, сценарист Валери Петров
43 Два диоптъра далекогледство, 1976 – режисьор Петър Василев – Милевин, сценаристи Братя Мормареви
42 Ти, който си на небето, 1990 – режисьор Дочо Боджаков, сценарист Виктор Пасков
41 Преброяване на дивите зайци, 1973 – режисьор Едуард Захариев, сценарист Георги Мишев
40 Източни пиеси, 2009 – режисьор и сценарист Камен Калев
39 Отклонение, 1967 – режисьори Гриша Островски, Тодор Стоянов, сценарист Блага Димитрова
38 Щурец в ухото, 1976 – режисьор Георги Стоянов, сценарист Никола Русев
37 Бялата стая, 1968 – режисьор Методи Андонов, сценарист Богомил Райнов
36 Черните ангели, 1970 – режисьор и сценарист Въло Радев
35 Хитър Петър, 1960 – режисьор Стефан Сърчаджиев, сценарист Петър Незнакомов
34 Стъпки в пясъка, 2010 – режисьор и сценарист Ивайло Христов
33 От нищо нещо, 1979 – режисьор Никола Рударов, сценарист Николай Никифоров
32 Мъжки времена, 1978 – режисьор Едуард Захариев, сценарист Николай Хайтов
31 Куче в чекмедже, 1982 – режисьор Димитър Петров, сценарист Рада Москова
30 Маргарит и Маргарита, 1989 – режисьор и сценарист Николай Волев
29 Най-добрият човек, когото познавам, 1973 – режисьор Любомир Шарланджиев, сценарист Лиляна Михайлова
28 Специалист по всичко, 1962 – режисьор Петър Василев, сценарист Павел Вежинов
27 Борис I, 1985 – режисьор Борислав Шаралиев, сценарист Анжел Вагенщайн
26 Писмо до Америка, 2001 – режисьор и сценарист Иглика Трифонова
25 Дами канят, 1980 – режисьор Иван Андонов, сценарист Георги Мишев
24 Тримата от запаса, 1971 – режисьор Зако Хеския, сценарист Павел Вежинов
23 Любимец 13, 1958 – режисьор Владимир Янчев, сценарист Любен Попов
22 Топло, 1978 – режисьор и сценарист Владимир Янчев
21 Светът е голям и спасение дебне отвсякъде, 2008 – режисьор Стефан Командарев, сценаристи Стефан Командарев, Юрий Дачев, Душан Милич
20 Момчето си отива, 1972 – режисьор Людмил Кирков, сценарист Георги Мишев
19 Двойникът, 1980 – режисьор Николай Волев, сценаристи Братя Мормареви
18 Авантаж, 1977 – режисьор Георги Дюлгеров, сценаристи Георги Дюлгеров и Руси Чанев
17 Таралежите се раждат без бодли, 1970 – режисьор Димитър Петров, сценаристи Братя Мормареви
16 С деца на море, 1972 – режисьор Димитър Петров, сценаристи Братя Мормареви
15 Мера според мера, 1981 – режисьор Георги Дюлгеров, сценаристи Георги Дюлгеров и Руси Чанев
14 Тютюн, 1962 – режисьор и сценарист Никола Корабов
13 Хан Аспарух, 1981 – режисьор Людмил Стайков, сценарист Вера Мутафчиева
12 Да обичаш на инат, 1986 – режисьор и сценарист Николай Волев
11 Живи легенди, 2014 – режисьор Ники Илиев, сценаристи Ники Илиев, Николай Василевски, Саня Борисова-Илиева

Гласуването пък сега продължава до 6 юни за 10-те най-харесвани филмми на сайта на БНТ, които пък от своя страна ще излъчат всеки от филмите в неделя вечер.
Image
They can take away the rhythm, they can take away the gold. But they can never take away, no they can never take away my soul...

Zen
Posts: 1904
Joined: Sat Feb 01, 2014 4:25 pm

Re: Националните медии

Post by Zen » Mon Jun 08, 2015 8:23 pm

"Време разделно" е българския филм на столетието. Класирането:
1. "Време разделно" (1987 г.), Людмил Стайков
2. "Козият рог" (1972 г.), реж. Методи Андонов
3. "Оркестър без име" (1982 г.), реж. Людмил Кирков
4. "Вчера" (1988 г.), реж. Иван Андонов
5. "Осъдени души" (1975 г.), реж. Въло Радев
6. "Опасен чар" (1984 г.), реж. Иван Андонов
7. "Крадецът на праскови" (1964 г.), реж. Въло Радев
8. "Всичко е любов" (1979 г.), реж. Борислав Шаралиев
9. "Господин за един ден" (1983 г.), реж. Николай Волев
10. "Лачените обувки на незнайния войн" (1979 г.), реж. Рангел Вълчанов

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: Националните медии

Post by Tomoe » Tue Jun 09, 2015 12:56 pm

Не одобрявам.

User avatar
estupenda
Posts: 5833
Joined: Wed May 01, 2013 10:24 pm

Re: Националните медии

Post by estupenda » Tue Jun 09, 2015 3:24 pm

Топ 2 - Безспорно най-доброто!!! (h) (h) (h)

Zen
Posts: 1904
Joined: Sat Feb 01, 2014 4:25 pm

Re: Националните медии

Post by Zen » Tue Jun 09, 2015 5:00 pm

Tomoe wrote:Не одобрявам.
Е, как да не одобряваш, като ти сам предложи "Време разделно", че бил по-добре направен от "Козият рог". Пък и твоят фаворит "Осъдени души" е на пето място. Не че ми дреме особено. В последно време не мога да гледам драми, натоварват ме и не ми се отразяват добре.
Апропо във Фейса прочетох мнение, че всъщност любимият филм на българите бил "Листопад", а "Време разделно" бил само за анкетата/аз пък се учудих защо не го знам този"Листопад" и хукнах да го търся в Гугъла. Чак след това се усетих, че става въпрос за турския сериал. :ymblushing: /

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: Националните медии

Post by Tomoe » Tue Jun 09, 2015 6:04 pm

Абе добре е направен, защото е правен с пари... партийни пари. В 21-и век такъв топ 2 е срамен. Цяла нация от назадничави хора, срамота.

Zen
Posts: 1904
Joined: Sat Feb 01, 2014 4:25 pm

Re: Националните медии

Post by Zen » Tue Jun 09, 2015 6:21 pm

Е какво - да се правим, че тази част от българската история не е съществувала? Няма как.

Tomoe
Posts: 3334
Joined: Sat Jun 01, 2013 6:07 pm

Re: Националните медии

Post by Tomoe » Wed Jun 10, 2015 6:52 am

Най-добре всеки да се въоръжи и да тръгваме дружно да громим турците. Ако не друго, поне ще осмисли съществуването на мнозина.

User avatar
eDonkey
still not tryin' to fit in
Posts: 7628
Joined: Mon Apr 29, 2013 3:45 pm

Re: Националните медии

Post by eDonkey » Thu Jun 02, 2016 11:37 pm

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/06/ ... andati_na/

Удивителна новина за БНТ и БНР. Парламентът ни одобри поправка в закона за БНР и БНТ, според която съответните им директори ще могат да удължават своя мандат неограничено до провеждането на нови избори, които се насрочват точно от тях, т.е. на практика им се дават неограничени от времето правомощия.

Позорно решение. x_x x_x x_x
Image
They can take away the rhythm, they can take away the gold. But they can never take away, no they can never take away my soul...

User avatar
8888
Posts: 5802
Joined: Fri May 10, 2013 6:43 pm

Re: Националните медии

Post by 8888 » Fri Jun 03, 2016 2:24 am

Връщане на тоталитаризма! :shock: Сигурна съм , че всичко това е измислено единствено и само за Вяра Анкова. Не мога да го повярвам, че е възможно обаче да бъде гласувано такова малоумно правило и поправка в закона!!! (shock)
Sweet Dreams Are Made Of This

User avatar
Эдем
Posts: 6830
Joined: Mon Apr 29, 2013 4:42 pm

Re: БНТ / БНР - настояще и бъдеще

Post by Эдем » Wed Aug 23, 2017 12:41 pm

Из "Отчет БНТ януари-юни 2017"

Запазва се тенденцията сайтът да бъде предпочитан от читателите по време на
големи информационни събития. Най-висока посещаемост news.bnt.bg регистрира, както
по време на конкурса Евровизия 2017, като във финалния етап на 14 май достигна пик от
над 35 000 уникални потребители за няколко часа, така и в нощта на парламентарния вот
26/27 март като отчете общо над 46 000 уникални потребители.

Съзнавайки, че потребителите на Фейсбук имат различни изисквания към
информацията и към начина на поднасянето й, news.bnt.bg започна да създава отделно
съдържание за тази социална медия. В крак с новите тенденции сайтът вече
неколкократно излъчва "на живо" във Фейсбук, като за първи път това се случи през
януари при стъпването в длъжност на президента Румен Радев. Практиката с "живото"
включване във Фейсбук продължи и по време на официалната церемония по предаване на
президентската власт, което значително покачи рейтингът ни в социалната медия.
Подобни включвания имаше и по време на военния парад на 6 май, на финала на конкурса
Евровизия 2017 и др.

ДИРЕКЦИЯ „ПРОГРАМА БНТ1”
Съдържанието, което предлага обществената телевизия с последователната
политика, която води като алтернатива на комерсиалните канали, постигна своята
устойчивост в кокурентната среда и постепенно акумулира все по-голяма аудитория. В
основата на нашата стратегия е качествено различното съдържание, което зрителят има
възможност да гледа и това има следните характеристики, които налага обществената
телевизия:
- работим с нов продуцентски подход, който получава международно признание-
БНТ представи бъргарската съвременна музика в успешно сътрудничество с утвърдени
външни продуценти, на европейско ниво, в най-престижния песенен конкурс “Евровизия
2017” и спечели второ място с песента на Кристиян Костов;

Продуцентски Център „Вътрешна телевизионна продукция“ и Продуцентски
Център „Външни продукции”
1. Евровизия
През отчетния период БНТ постигна най-високия резултат в международните
песенни конкурси на Евровизия, от началото на своето участие в тях преди 12 години.
Българският изпълнител Кристиян Костов спечели второ място на „Евровизия 2017” в
Киев, Украйна, със своята песен „Beautiful mess”. Участието беше реализирано с най-
ниския бюджет до момента, в партньорство с две външни продуцентски компании.
Този успех стана възможен благодарение на новия подход на БНТ към проектите
„Евровизия”, който телевизията започна да развива последователно от 2014 г. Второто
място за Крисия, Хасан и Ибрахим и тяхната песен „Планетата на децата“ в Малта през
2014 доведе до домакинството на „Детска Евровизия 2015” в София и продължи на
Евровизия 2016 в Стокхолм с четвърто място за Поли Генова и нейната песен „If Love Was
a Crime”. БНТ заложи на продуцентски избор, подкрепен от утвърдени професионалисти;
преструктурира бюджетите, така че наличните средства да бъдат използвани приоритетно
за подготовката на конкурентно способно музикално и сценично съдържание на
българското участие, а не за фомат за избор на песен или участник; създаде международни
екипи, в които включи и частни телевизионни и музикални продуценти; промени изцяло
принципа на промотиране на българското участие, като заложи на работа с голям екип от
доброволци в интернет, социалните мрежи и сайтовете за споделяне на музика и видео и
постави специален акцент на работата с групите на българите в чужбина. Успешното
участие в тези проекти допринесе за значително повишаване на международния авторитет
на БНТ и напълно промени обществените нагласи в България към конкурсите
„Евровизия”.
Финалът на Евровизия 2017 на 13 май превърна БНТ в лидер на телевизионния
ефир. Той е гледан от 830 000 души в България, като при пика на зрителския интерес
националната телевзия отчете рейтинг от 13,3% за БНТ1 и БНТ HD. Това я постави на второ място по гледаемост сред обществените телевизии, излъчили конкурса.
Постигнатото от Кристиян Костов и екипа на БНТ е огромен успех за българската музика
и култура, предвид огромния интерес към „Евровизия” в международен план – през
настоящата година над 180 милиона зрители на 42 пазара в Европа, Америка, Австралия и
Азия са гледали конкурса, като около 40 на сто са млади хора във възрастовата граница от
15 до 34 години.
БНТ подготви стратегия за онлайн-промоция на проектите „Евровизия”, насочена,
както към чуждата аудитория и българите в чужбина, които гласуват за българските
песни, така и към зрителите в България. Специалната интернет страница на БНТ,
посветена на конкурсите Евровизия eurovision.bg –беше ежегодно обновявана и
модернизирана. Стратегия за развитие на сайта включваше непосредствена и активна
комуникация със зрителите, като със самия стил на писане и оформяне на постовете се
целеше да предизвика усещане за близост и скъсена дистанция, характерна по-скоро за
общуване между приятели. Екипът се стремеше да отговаря на всички въпроси около
конкурса и българското участие, да разсeйва съмнения, породени от недостатъчно
информация или натрупаната от други източници дезинформация за конкурса през
годините. В резултат интересът към страницата стабилно нараства. Кампанията за
популяризиране на проектите Евовизия в социалните мрежи се осъществяваше чрез
Facebook, Тwitter и Instagram, в които потокът на информация вървеше успоредно. По този
начин се целеше затвърждаването на излъчените послания и тяхното достигане до по-
голяма аудитория. Екипът работи активно и с над 30 фейсбук групи на българи в чужбина.
По време на излъчванията на шоупрограмите във фейсбук страницата BNT Eurovision
Bulgaria се публикуват синхронизирано с прякото предаване визитки на всички участници
в конкурсите, което предизвика много хора да вземат активно участие.

Редовно се променя обликът на основната страница на БНТ във Facebook в унисон
с актуалната обстановка (траури, празници, излъчване на хитови филми, спортни събития
и други). Нещо повече - в социалните медии редовно се отразяват конкретни събития и
телевизионни предавания, като в много случаи последните се надграждат със съдържание,
разпространявано само в социалните мрежи. Такъв е примерът с публикуването на
backstage снимки и видеоклипове от дублажа на анимационния филм „Сляпата Вайша“
(показан по БНТ във връзка с номинацията му за „Оскар“). Изключително успешно беше
отразяването на песенния конкурс на Евровизия във Facebook с над 350 000 достигнати
потребители и близо 10 000 посещения на уебсайта bnt.bg

Направление БНТ Мултимедия активно участва при подготовката и реализацията
на един от най-амбициозните проекти в историята на Българска национална телевизия –
международният конкурс за „Детска Евровизия” 2015. Екипът на направлението беше
натоварен с особено отговорната задача за стрийминг на пресконферециите и генералната
репетиция на конкурса (които не бяха излъчвани в ефир). Разпространението в интернет
на тези събития е единственият източник на информация за международното жури на
конкурса. За нуждите на конкурса са вдигнати няколко FTP сървъра. Благодарение на
това, международните екипи и основният организатор получават възможност да работят
свободно с видеоматериалите, необходими както за ефирните, така и за базираните в
интернет излъчвания. Някои от тези сървъри се използват и досега. Екипът на песенния
конкурс изрази благодарности за добре свършената работа от страна на БНТ Мултимедия.

За конкурса „Евровизия” 2017 телевизията изработи, подготви, планира и излъчи 13
различни форми - анонси, тийзъри, каш-реклама, визии, банери, прероли и др., които бяха
излъчени общо 1131 пъти в рамките на 5 седмици. Основни акценти в анонсите бяха:
участието на Кристиан Костов, песента с която участва и студията около песенния
конкурс и посрещането на достойно представилия се българин.

2. Участие в организация и провеждането на Конкурса за песен на Евровизия
през май 2017 г. в Киев, Украйна, в т.ч.:
- изготвяне на регламент за набиране и селекция на продуцентски компании или
професионални екипи, които да партнират на БНТ за представяне на българското участие
в Конкурса, като предложат песен, изпълнител и концепция за сценично представяне на
песента, както и да поемат част от свързаните с това разходи;
- подготовка на договори с авторски екип за създаване на песен и отстъпване на
правата за нейното използване за целите и в съответствие с правилата на конкурса,
- изготвяне на договор с изпълнител (солист) – за изпълнение на песента и
отстъпване правата за нейното използване за създаване на зукозапис и видеоклип, както и
заснемането на публичното й изпълнение в шоу-програмите на конкурса (съответен
полуфинал и финал) – за целите на създаване и разпространение на телевизионните
програми на конкурса.
- подготовка на договори за създаване на зукозапис и видеоклип на песента;
- подготовка на договори за създаване на сценична концепция за публичното
изпълнение в шоу-програмите на конкурса, хореография и сценични костюми;

СЕКТОР „Печатна база”
Основните дейности в сектора са насочени към изработването на бланки за нуждите
на дирекциите, формуляри, визитни картички, кубчета за микрофони, клипбордове и други
материали и дизайнерски проекти, необходими за осъществяване работата по
телевизионното производство. През периода усилията бяха насочени към значими формати
на БНТ като:
- „Евровизия” – изготвиха се рекламни картички за автографи

ЕВРОВИЗИЯ 2017
Една от основните мисии на БНТ е
популяризирането на българската музика и
култура по света. В последните две години
БНТ направи най-големите пробиви на
европейската музикална сцена – през 2016
година Поли Генова донесе четвъртото
място на страната ни в международния
песенен конкурс „Евровизия“, а в
тазгодишното му издание Кристиан Костов
завоюва най-големия успех за България,
класирайки се на второ място. По време на кампанията за популяризиране на българското
участие в Евровизия достойното представяне на българската музика пред света се
превърна в национална кауза, която обедини към проекта на БНТ българите в страната и
чужбина, изявени творци и популярни
личности, медии и институции.
За първи път тази година
обществената медия потърси партньор
за участие сред продуцентските
компании и професионалните екипи в
музикалния бизнес. Това доведе до по-
голям брой проекти от очакваното и по-
високо продукционно ниво на
предложенията. Тази форма на
партньорство е утвърдена практика в
много европейски държави и дава
възможност да се обединят усилията на
активно работещите професионалисти, както и да се преодолеят проблемите с
положителни нагласи на българското участие в тазгодишното издание на песенния
конкурс в международен план и ефективни начини за налагане на българския
представител и българската песен в чужбина.
Комуникационните активностите бяха насочени към увеличаване интереса на
чуждестранните фенове и привличане на силен медиен интерес към България и нейния
представител. Това бе подчинено на усилието да покажем страната ни пред света по най-
добрия начин, а българите да изпитат чувство на национална гордост.
През периода на активната кампания разпространявахме прессъобщения на
български и английски език – за българските и чуждестранните медии. Поддържахме
постоянен контакт с журналистите, фенклубовете на Евровизия в Европа и почитатели на
Кристиан Костов извън пределите на България. Специално внимание обърнахме на
промоционалните концерти в Лондон (Великобритания), Амстердам (Холандия), Тел
Авив (Израел) и Мадрид (Испания), които даваха чудесна възможност чуждата публика
да се запознае с Кристиан Костов и българската песен и да се консолидира българската
общност в тези страни Организирани бяха десетки
интервюта на Кристиан Костов и
екипа за Евровизия както за много
международни медии (вкл. BBC и
програмата “Good morning Britain”
на най-голямата частна телевизия
във Великобритания– ITV,
испанската обществена телевизия
TVE, DW, музикалното предаване
“On Stage” на най-слушаното
холандско радио – 3FM), така и за
български вестници, списания,
онлайн издания, радиа и телевизии Песента „Beautiful Mess” и клипът към него бе
предоставен за излъчване на българските радиа и
музикалните телевизии у нас. За втора поредна година
голям интерес бе регистриран към виртуалната карта на
българския сайт за Евровизия - eurovision.bg. Тя даваше
възможност да се проследи начинът, по който може да се
подкрепи българският представител на полуфинала и
финала, с включена информация за излъчващия
телевизионен оператор на концертите на Евровизия за
всяка страна. Броят посещения на картата достигнаха 1
926 610, а уникалните посетители -163 076.
В промотирането на българското участие в социалните мрежи бяхме подкрепени от
известни личности, които публикуваха на своите лични профили във Facebook
видеопослания с призив българите в чужбина да подкрепят Кристиан Костов. Сред тях
бяха музикантите Васко Василев, Орлин Павлов, Дони Векилов, Владимир Ампов-Графа,
Люси Дяковска, Любо Киров; актьорите Деян Донков и Ивайло Захариев; спортистите
Тереза Маринова, Невяна Владинова и златните момичета от Ансамбъла по художествена
гимнастика, на които след това изпратихме благодарствени писма за подкрепата.
БНТ бе безспорен лидер в телевизионния ефир за времето на излъчване на финала
на 62-то издание на Евровизия. Той се състоя на 13 май и обществената медия го излъчи
на живо по БНТ1 и БНТ HD. Шоуто, в което Кристиан Костов прикова вниманието към
България, е наблюдавано от почти половината от зрителската аудитория в този часови
пояс, сочат данните на ГАРБ. Според пийпълметричните резултати, емоционалното
изпълнение на „Beautiful Mess“ е проследено от 830 000 души в страната. При пика на
зрителския интерес Българската национална телевизия отчита рейтинг от 13,3% за БНТ1 и
БНТ HD.
През 2017 година Кристиан Костов донесе най-големия успех на България в
историята на Евровизия. Това е и най-гледаното издание на песенния конкурс у нас
досега.
Направление „Публични комуникации” организира посрещането на българската
делегация в Евровизия на Летище София и пресконференцията в сградата на БНТ с
нейните членове.

Детска Евровизия 2015
В началото на 2015 година Българската национална телевизия официално пое
домакинството на най-престижния детски песенен конкурс в Европа – Детска Евровизия.
Това се превърна в ключовото събитие за обществената медия и усилията на направление
„Публични комуникации” бяха насочени към популяризиране на новината, привличане на
обществена подкрепа и нови партньорства. Изготвихме цялостна ПР стратегия, която
имаше няколко основни функции – ясно да структурира всички дейности, свързани с
комуникирането на събитието, да подреди приоритетите през 2015 година, да планира
основните етапи и участници в комуникацията и да предвиди комуникационните рискове.
В нея бяха определени целите, целевите групи и комуникационните канали, описани бяха
всички съпътстващи събития, дейността на Международния пресцентър и координацията
между структурните звена на БНТ при изпълнение на поставените задачи.
Комуникационният план включваше възможности за по-глобален ефект от българското
домакинство на Детска Евровизия 2015, с акцент да представим традициите и красотата
на страната ни и талантливите млади българи. Искахме да позиционираме в публичното
пространство 13-то издание на конкурса като едно от ключовите културни събития за
страната и най-мащабния телевизионен проект, реализиран някога у нас. Същевременно с
това, да засилим доверието в БНТ като модерна обществена медия, чувствителна към
потребностите на зрителите. Една от целите на комуникационната стратегия бе да
позиционираме националната телевизия като съществен фактор за подкрепа на младите
хора и развитието на техния талант.
Заедно с колегите ни от Европейския съюз за радио и телевизия, синхронизираме
комуникационните планове, Плана за работа при кризи, Етичния кодекс на Детската
Евровизия и правилата за работа на международния пресцентър.
ПР екипът на БНТ за кратко време успя да изгради модерен и професионално
работещ международен пресцентър на европейско ниво. Той даде възможност на почти
150 акредитирани журналисти от цял свят да работят ежедневно. Те предаваха последните
новини от Детската Евровизия за 75 медии на 4 континента. Акредитирани бяха
журналисти от страни, които не участват в конкурса, но със силен интерес към събитието
като Великобритания, Франция, Испания, Португалия, Израел и Бразилия. ПР екипът
подготви провеждането на 20 пресконференции в рамките на три дни, за всяка от които
изготви индивидуален сценарий и допълнителна информация, полезна за водещите на
пресконференциите, преводачите и чуждестранните коментатори. Пресконференциите
бяха излъчвани на живо в интернет с обща продължителност 520 минути (почти 9 часа).
Всички дейности, свързани с медийното осигуряване и възможностите за
акредитираните журналисти бяха подробно разписани в издадения специален Наръчник за
медиите, който бе предоставен на екипа на Международния пресцентър и всички
журналисти.
В хода на ПР кампанията по популяризиране на конкурса, успяхме да ангажираме
министерства, общини, неправителствени организации, медии, бизнес организации и
творци в целия процес. Създадохме кампании и големи събития със социален и
ангажиращ ефект.

Евровизия 2016
Представянето на България в Евровизия винаги е въпрос на национален престиж и
не може да се разглежда само като участие в едно телевизионно шоу. Затова трябваше да
разработим комуникационната стратегия, подчинена на възможностите за
популяризиране на българското участие в тазгодишното издание на песенния конкурс в
международен план и да намерим ефективни начини за налагане на българския
представител и българската песен в чужбина. Имахме ясната представа за мащаба,
отговорността и огромния шанс, които стоят не само пред БНТ и Поли Генова, но и за
музикалната индустрия у нас.

Post Reply

Return to “България на Евровизия 2019”